sâmbătă, 1 februarie 2014

Scoala. De ce?

   Am urmarit putin istoria lumii. Si am observat ca de fapt, oamenii au inceput sa foloseasca tehnologiile si sa avanseze tehnologic, cam dupa 1800.
   Mi-am pus problema - de ce?
   Daca incepem o analiza cat de cat obiectiva asupra invatamantului, vom avea ocazia sa constatam ca invatamantul de masa, cam dupa 1800 a inceput sa fie respectat. Si mai mult sa fie pus la dispozitia marii majoritati a populatie.
   Boom-ul tehnologic cel mare a fost declansat de fapt dupa 1900. Efectul acesta de evolutie este clar si vizibil in telecomunicatii, in transporturi, in medicina si de fapt cam in tot ce inseamna activitate umana. Insa trebuie sa luam in considerare faptul ca scoala ca o conditie de indeplinit a fost pusa in fata familiei dupa 1900. De fapt este ceea ce numim invatamant de masa obligatoriu.
   Anii de dupa 1990, a cristalizat un nou concept: Informatia. De fapt sa constientizezi un concept si sa intelegi cum sa utilizezi resursele este adevarata valoare de care dispune umanitatea la nivelul anului 2000.
    Acum in 2014, avem un volum extraordinar de informatii, si cu toate astea omenirea are parte de o criza. Din punctul meu de vedere - aceasta criza vine din comoditatea unei parti importante a majoritatii oamenilor pentru care este mai usor sa mergi la un servici, unde folosesti automatismul dobandit in cativa ani de scoala, fara a incerca sa gasesti variante de imbunatatire a muncii. Fara macar de a face efortul de a intelege principiile functionarii la tehnologia folosita.
    Insa peste toate astea, imi este clar ca scoala trebuie si va trebui sa ramana obligatorie. 
    Si mai am un crez: nu cred ca exista oameni prosti. Poate oameni bolnavi. 
    Insa am descoperit ca exista profesori care nu au vocatia de a preda, asa cum am putut descoperi fara sa inteleg de fapt asta - ca exista oameni facuti sa fie profesori. Sunt oamenii care au capacitatea de a fi buni si ingaduitori.

"nu fi rau ... lasa-ma sa-nvat si eu" - este doar dovada ca invatamantul este mai eficace facut de oameni rabdatori si toleranti. Ramane ca societatea si guvernele sa nu isi bata joc de acestia. Doar pentru ca acesti profesori construiesc marii contribuabili din viitor.

Niciun comentariu: